centralbyggarnas
Kvalitetspolicy
Kvalitetstänkande genomsyrar vår verksamhet. Många av våra uppdragsgivare kräver en kvalitetspolicy som motsvarar deras krav.
Vår målsättning är alltid att i möjligaste mån tillgodose kundens önskemål även här. Vi arbetar ständigt med att ta fram bra produkter och material för att hålla oss ajour med utvecklingen på marknaden.
Centralbyggarna har i dag ett väl fungerande system för kvalitetssäkring med dokumenterad egenkontroll. Vårt systematiska Kvalitetsarbete pågår löpande över året. Vårt kvalitetsarbete ställer höga krav på att vi ständigt arbetar med kvaliteten i allt vi gör. Från start till mål.
Centralbyggarnas kvalitetsarbete grundar sig på Ärlighet – Kompetens – Engagemang. Våra medarbetare ska ha mycket god kunskap inom vårt fackområde samt ha social kompetens som kan möta kundens förväntningar.
- Vi ska utföra leveranser med ansvar och engagemang som genomsyrar hela företagets kvalitetstänkande.
- Vi ska arbeta med kundfeedback och erfarenhetsåterföring för att undvika att göra om ett eventuellt misstag. Vi ska vid bedömning av affärspartners beakta aktivt kvalitetsarbete som en merit
- Vi ska involvera och fortlöpande utbilda alla våra anställda i vårt kvalitetsarbete.
Vår vägvisare / policy
- Vi ska arbeta med ständiga förbättringar för att vi hela tiden ska bli bättre och nå våra mål.
- Vi följer lagar och våra kunders krav.
- Kompetensutveckling inom samtliga områden är en viktig del för att lyckas.
Kvalitet innebär för oss:
- Lyssna på kund och medarbetare, samt uppfylla behov och förväntningar.